сряда, 22 април 2009 г.

Когато един мъж е на колене



Автор: Андрея Илиев
Издател: Аргус
Година: 2007
Формат: 130 Х 200
Стр: 192
Цена: 6 лв

За пръв път посягам към книга на Андрея Илиев и като цяло съм доста приятно изненадан. Тази книжка е сборник, съдържащ три криминални повести - Когато те наливаха основите, Когато гарванът заграчи, Когато един мъж е на колене. Първата най-не ми хареса, последната ме разкърти. Авторът пише кратко и стегнато, стилът му е на писане се доближава до говорната реч, и то жаргонната. Хареса ми - чете се лесно и бързо, не омръзва, грабва вниманието и те държи, не те пуска. Някои неща не ми допаднаха и ме подразниха - употребата на думи като очеваден, очочорен, връцна се и разни други подобни, но си затворих очите: приех, че това е характерна черта на авторовия език.
Първата новела е кратичка - мафиоти се бият за разпределение на територия. Борци, хапчета, пандизчии... Не ми направи особено впечатление.
Втората е по-длъжка и ми хареса - историята на млад убиец, обикнал красиво момиче. Алюзиите и сравненията с филма Гарванът с Брандън Лий, доста любима и харесвана от мен лента, силно ми се понрави, макар и краят на повестта леко да ме разочарова.
Третата нова е убийствена. Просто ме разкърти. Нещо уникално. Бивш военен, луда глава парашутист, става кротък и хрисим като агне, когато разбира, че е станал баща. Внезапно детето му заболява от левкемия и той е готов да обърне света, само и само то да оздравее. Авторът е писал със завидно майсторство и печален реализъм, новела, способна да те разплаче като едното нищо.

Силно препоръчвам книжката.

2 коментара: