понеделник, 6 април 2009 г.

Полетът на Дракона



Автор: Ан Маккафри
Издател: Орфия/Абагар
Година: 1994
Формат: 130 Х 200
Стр: 304
Цена: 89 лв (като за мен - 4 лв)

Накратко: Първи том от трилогията "Ездачите на Перн" на американската писателка Ан Маккафри. Благодатната планета Перн, заселена от дълбока древност със земни колонисти, е подложена на периодични бедствия - космическото нашествие на сребристите нишки. Основното средство за защита са могъщите, благородни дракони, чието дихание изгаря нашествениците.

Плюсове:
+ Сравнително добре написана, с нужните за всяко фентъзи подробни описания в края книга;
+ Добрия превод на Григор Гачев;
+ Смесването на фантастика с фентъзи доста ми се понрави;
+ Личи си откъде Кристофър Паолини, авторът на поредицата за Ерагон, е "заимствал" - а щом крадат от теб, значи има какво да откраднат;
+ Корицата ми хареса.

Минуси:
- Третата книга от трилогията, "Белият Дракон", все още не е излязъл и надали ще излезе. Освен това има още доста непреведени книги за Перн, като "Песента на Дракона", "Зората на Драконите", "Драконовите Барабани" и още една камара книги, посветени на жителите на Драконезия (така аз галено наричам драконите);
- Няма ясно изразен антагонист - врагът са някакви нишковидни сребристи спори:
- Оригиналната корица, която съм постнал по-долу, не ми хареса;
- Имената на мъжете драконови ездачи ме подразниха, защото са направо отвратителни: всичките са от типа на Ф'лар, Ф'нор, Т'рон, Т'гор, Р'гул, С'лан, С'лел и т.н.;
- Тук-там откривам разни наченки на deus ex machina.

Резюме: Книжката не е лоша. За тези пари - толкова. Става и за четене, става и за нечетене.

2 коментара: