вторник, 8 март 2011 г.

Интервю с Вампир



Автор: Ан Райс
Издател: Инфодар
Формат: 130 Х 200
Година: 2010
Стр: 420
Цена: 14 лв

Когато за пръв път прочетох „Интервю с вампир” преди години, останах необратимо покорен от отличния разказвачески стил на Ан Райс, несъмнения й писателски талант и, разбира се, тръпнещ от страх пред могъществото на едно от най-опасните и едновременно харизматични същества в литературата.
А именно – вампирът.
Сега, когато прочетох книгата за втори път, всичко това в мен се затвърди. Самата оригинална идея на романа, който е първа част от световноизвестния цикъл „Вампирски Хроники” си струва да се отбележи. Вампирът Луи, красив и могъщ, кани при себе си журналиста Даниел, който да запише неговата история. И започва да разказва – един обаятелен разказ, в който читателят потъва и не разбира кога часовете минават неусетно. Животът на Луи – богат и самотен плантатор, чийто живот се променя необратимо, когато среща вампира Лестат. Последният го превръща в същия като себе си и двамата тръгват на вълнуващо приключение по света. Интересно става когато си намират нова спътница в скитанията и нощния лов – малкото момиченце Клодия, която, естествено, също превръщат във вампир. Но до какво ли ще доведе този странен съюз на тези привидно млади мъже и малко момиченце, което започва и към двамата да се обръща със татко?
Няма как да пропусна и всеизвестния факт – книгата е филмирана през 1994-а по един брилянтен начин и лентата е номинирана за Оскар в две категории. В ролята на вампира Луи се превъплъщава Брад Пит, а като изкусителя Лестат наблюдаваме Том Круз, малката Клодия е изиграна от Кирстен Дънст, в ролята на журналиста Даниел влиза Крисчън Слейтър. Плеядата от холивудски звезди е допълнена от кратката роля на Антонио Бандерас като вампира Арманд. Любов, гордост, самота, предателства… и неутолима жажда за кръв, това са само част от нещата, които изграждат световноизвестния бестселър „Интервю с вампир”.
Книга, достойна да краси всяка една библиотека, всяка библиографска колекция. Четиво, задължително за всеки, който обича историите за вампири – това е книга първа от „Вампирските Хроники”.

6 коментара:

  1. Аз първо бях гледала филма, а след това прочетох и книгата.
    За разлика от стандартните ми съпоставки, този път ми харесаха и двата варианта.
    Хем бях предубедена!
    :)

    ОтговорИзтриване
  2. При мен стана обратното - първо книгата, после филма, но също останах очарован и от двете :-)))

    ОтговорИзтриване
  3. аз Ан Райс я четях в оригинал при комунизма, щото тука не я продаваха - останах очарован.

    прибави ме като приятел, гледам имаме сходни интереси.

    ОтговорИзтриване
  4. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване