петък, 28 август 2015 г.

Хари Потър



Автор: Джоан Роулинг
Издател: Егмонт
Корици: твърди
Години: 2001-2007
Общ бр. стр: 3616
Обща цена: 144 лв

Изключително приятни, хубави и четивни се оказаха всичките книги за Хари Потър. Вижда се защо станаха световен феномен. Предназначени са на практика за хора от всеки пол и възраст. Мислех си, че след като гледах филмите романите няма какво повече да ми предложат, но се оказа, че за щастие съм грешал. Не трябва обаче едното да се неглижира за сметка на другото - и филмите, и книгите са просто страхотни.

Не мога да кажа, че някоя книга ме е подразнила за сметка на останалите. Всичките са чудесни, четат се със скоростта на изтребители. И все пак, ако трябва обаче да избера една, която да е първа измежду равни, това ще е последната. Вярно, измря куп народ, но... Просто е велика. Та, вече да знаете, ако се чудите - от феновете на Хари Потър съм. Защото, колкото и да е чудно, има и антифенове. Трудно ми беше да го повярвам, но винаги се намират черни овце.

Да, прочетох ги доста по-късно от останалите, но никога не е късно да станеш за пример. Препоръчвам ги ако сте в кофти физическо и/или душевно състояние - четох ги сега това лято докато бях отпуска и ми се налагаше немалко време да прекарвам легнал на леглото. Подействаха ми точно така, както се надявах и очаквах.

Удивително на колко неща те учат тези книги, или поне да ти припомнят основни постулати. Неща за порастването, приятелството, глупостите които вършат възрастните, за храброст, доблест и чест, че понякога в живота ще ти се налага да осъществяваш съвместна дейност с абсолютни боклуци, че справедливост се постига трудно, и още. А - и колко е важно да бъдеш добър. Дори с тези, които не го заслужават. Действа обезоръжаващо, и вдига карма.

Ще ви преваря въпроса, фенове, и ще отговоря чистосърдечно - любим предмет ми е Defence Against the Dark Arts, любим дом - Ravenclaw, любима професия - аврор, любим преподавател - Минерва Макгонагъл, любима отвара - Феликс Фелицис и да, вдъхнових се да напиша история от света на Хари Потър, но дали ще стане някога, е друг въпрос.

А, и две мрънканици. Първо, относно превода. Стига с тия змейове бе, д***а, превеждайте ги дракони и точка, баси. Знам, първата преводачка се е изложила и следващите след нея са поели щафетата, ама недейте така. И второ - кориците. Просто са отвратително нарисувани, сори. По-добре да бяха от филмите. На всичкото това са оригинални корици, от англоезичните издания, смятай.

И въпреки това, поредицата от романи за Хари Потър са книги, които всеки уважаващ себе си читател трябва да прочете. Да, знам, чували сте го вече, казвали са ви го, повтаряли са го, натяквали са. Ами хванете се най-сетне и го направете, де.

5 коментара:

  1. Аз още не съм прочел и една буква от Х.П., а всички ги хвалят. Може и да се захвана някой хубав слънчев мрачен ден. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми хайде де, Цонков. Я кво слънце се е облещило навън :D
      Сериозно, няма да съжаляваш.

      Изтриване
  2. Добре дошъл в клуба и честито :) Професор Макгонагъл е любим преподавател на всички. Но как така не се изкуши по дом Слидерин?

    ОтговорИзтриване
  3. Там повечето са гадни, долни, подли, надути и самовлюбени - все неща, които не ми харесват. Още повече служат на Тъмния, а аз не бих слугувал никому :P Харесвам и Грифиндор, уважавам и Хафълпаф като домове, но Рейвънклоу ме привлича по специфичен начин ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Ами ако все още можех да ги намеря със тези корици можеше и да ги прочета

    ОтговорИзтриване